Aktív hallgatás

Aktív hallgatás

 

Mi is az az aktív hallgatás és hogyan tudsz vele időt megtakarítani? 

 

Az aktív hallgatást általában üzleti kommunikáció témakörben szokták előhozni, pontosan azért, mert a nagyvállalatok, ahol a legtöbb esetben nem a mellettünk ülőkkel kell megértetnünk amit mondani szeretnénk, hanem egy másik országban, rosszabb esetben másik kontinensen ülővel a nyelvi korlátok már amúgy is sok félreértésre adhatnak okot. Ha azonban egy ilyen megbeszélésen nem használjuk az aktív hallgatást, csupán passzívan hallgatunk, azzal lemaradhatunk fontos információkról, vagy akár más célokat tűzhetünk ki magunk elé, mint amit szerettek volna velünk elérni. 

 

Hogyan működik tehát az aktív hallgatás?

 

Ha aktív hallgatók vagyunk, akkor az a feladatunk, hogy megértsük a beszélő üzenetét és az ahhoz kapcsolódó érzéseit. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy csendben figyelünk és a megfelelő helyen tett észrevételeinkkel bátorítjuk a beszélőt a folytatásra. Azért, hogy buzdítsuk a beszélőt és biztosítsuk arról, hogy helyesen értjük, időnként újrafogalmazzuk a beszélő üzenetét, és megerősítést, tisztázást várunk. Érdemes ezeket a visszajelzéseket és megerősítéskéréseket akkorra időzíteni, amikor egy-egy téma lezárul, így akár össze is foglalhatjuk a hallottakat és megerősítést kaphatunk róla, hogy minden pontosan megértettünk.Ezzel a technikával elkerülhetjük a felesleges újabb és újabb megbeszéléseket az adott témában és biztonságos és megbízható légkört teremthetünk.

Hogy érzed? Lenne még fejlődnivalód? Kövess Facebookon, Instagramon vagy lépj be a csoportomba!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük